De siste studiedataene om forbrukeratferd i Europa har vist at over en tredjedel av forbrukerne foretrekker å kjøpe fra merker som er forpliktet til å beskytte miljøet, med kjøpere som vurderer merkevarens verdier og formål som en prioritet, mer enn prisen under beslutningsprosess.
Data samlet inn fra Marine Conservation Society UK antyder at plastflasker er den verste konkurrenten for forsøpling av elver og strender, mens GROHE rapporterer at det tar opptil 7 liter vann for å produsere bare 1 liter kommersielt tilgjengelig flaskevann.
Med disse siste dataene i tankene, spår GROHE at markedet for filtrert vannkran vil nå enda større høyder i 2022 og fremover ettersom forbrukernes kjøpsatferd fortsetter å bli stadig mer vurdert og bærekraftig anlagt.
Elina Enqvist-Twomey, Leader Category UK, LIXIL EMENA for GROHE kjøkkenkategorier sier «Bevissthet rundt bærekraft og vår påvirkning på miljøet har vokst jevnt og trutt de siste årene, og nå ser vi at dette gjenspeiles i kjøpsatferd. Huseiere handler mer bevisst, og i boligen er det økende interesse og etterspørsel for å bytte ut flaskevann til filtrerte systemer som er tilgjengelig på kranen. Våre GROHE Blue-filtrerte vannsystemer er fortsatt en viktig og raskt voksende produktkategori. Med temaet bærekraft nå fast foran hodet for oss alle, ser vi enda større potensiale for vannfiltreringssystemer til å bli en stift i det moderne bærekraftige hjemmet."
Med sin siste kampanje, Laget for ditt lokale vann, tilbyr GROHE bevissthet, bærekraft og bekvemmelighet i form av sin GROHE Blue-filtrerte vannkran som søker å oppmuntre til eliminering av engangsvannflasker i plast og gir et bærekraftig alternativ til filtrert vann. flaske vann.
Kilde: /www.kitchens-review.co.uk
Comentários